Zamestnávatelia, rešpektujte aj iné životné roly zamestnanca

Možno vám to bude znieť ako vtip, ale podľa najnovších trendov by mal šéf zamestnancov vnímať aj trochu z iného uhla pohľadu. Že ste sa doteraz nestretli s ústretovosťou pri rodičovských povinnostiach? Že šéf vôbec nebral ohľad na vašu “dosekanú” telesnú schránku po maratóne? Že vám zamestnanci doteraz musia hlásiť svoje cestovné plány najmenej polroka vopred, lebo inak nemajú šancu? Ak to takto stále (ne)funguje vo vašej firme, je na čase to zmeniť a napraviť si renomé.

Prinášame vám návod, ako jednoducho vyjsť v ústrety trom typom zamestnancov a zlepšiť si tak nielen vzťahy na pracovisku, ale aj psychické a fyzické zdravie:

1. Zamestnanec – rodič

Občas prídu do práce vystresovaní, nevyspatí alebo riešia problémy svojich ratolestí a´la “včera si syn zabudol v škole aktovku” alebo “cez víkend dcéra zdrhla na diskotéku oknom”. To, že ich za času na čas uvoľníte z práce skôr alebo im umožníte “odbehnúť si” odviezť dieťa do školy, lebo zmeškalo autobus či s nečakaným úrazom k lekárovi, by malo byť samozrejmosťou. Možno máte deti sami, možno nie, no stačí sa len na chvíľu vžiť do ich situácie. Keď si svoje záležitosti vyriešia, budú sa môcť vrátiť ku práci sústredení a s čistou hlavou.

2. Zamestnanec – športovec

Občas prídu do práce rozbití, unavení, riešia základné problémy a´la hlavne nezaspať za počítačom, alebo akú polohu zaujať, aby ich nič nebolelo. Informujte sa, kedy ich čakajú náročné tréningy, preteky, súťaže, a ak je to v ich profesii možné, vyjdite im v ústrety alternatívou home office alebo vymenením zmeny. Možno sa sami venujete nejakému športu, možno nie, no stačí si seba predstaviť na ich mieste. A zamyslite sa aj nad tým, ako by mohli takíto športovo aktívni zamestnanci robiť reklamu vašej firme…

3. Zamestnanec – cestovateľ

Občas neprídu do práce, lebo im meškalo lietadlo, zrušili let alebo sa stratili niekde na ostrove. Riešia problémy a´la ako si nevyčerpať všetku dovolenku už za prvé dva mesiace v roku alebo ako si vyberať “rýchlobaličský” last minute tak, aby ich šéf nezabil. Mnohí zamestnávatelia sa isto pri takýchto typoch zamestnancov chytia za hlavu. Možno sami radi cestujete, možno ste boli najďalej na chalupe u starých rodičov, no na tom nezáleží. Aj takýmto zamestnancom viete vyjsť v ústrety bez toho, aby ste pri tom prišli o nervy. Stačí, ak už budete počítať s tým, že sa niečo pri ich cestovaní pritrafí a dáte im istú časovú flexibilitu v plnení pracovných povinností. Zamyslite sa i nad tým, že niektoré firmy už dnes ponúkajú svojim zamestnancom možnosť pracovať zo zahraničia/cesty/dovolenky…

Tak čo, akých typov zamestnancov máte u vás vo firme najviac? 🙂

 

Služba Fresh patrí k zdravotným benefitom, ktoré pomáhajú udržať „živú“ komunikáciu na tému zdravia na pracovisku. Fresh tiež predstavuje prevenčný nástroj celoročného vzdelávania v oblasti zdravia a zdravého životného štýlu pre celú firmu. Zamestnanci tak majú každý mesiac k dispozícii novinky z oblasti zdravia, rady od lekárov a psychológov na konkrétne témy.

 

Mohlo by vás zaujímať:

trapasy v práci

Trapasy v práci – toto by ste asi nechceli zažiť…

Trapasom sa občas nevyhne nikto z nás. V tom lepšom prípade sa nám stanú na mieste, kde nechodíme denne a ...
Čítať Viac
stereotyp v praci

Stereotyp v práci? Takto s ním zabojujete!

Presne viete, v ktorý deň vás čo bude v práci čakať? Alebo sú všetky na “jedno kopyto” ako cez “kopirák”? ...
Čítať Viac
crevne virozy

Črevné virózy na pracovisku: ako pri nich postupovať?

Patria k tým najnepríjemnejším ochoreniam, ktoré môžu zamestnancov postihnúť. A takisto aj k tým najnákazlivejším. Preto by ste už pri ...
Čítať Viac